Gastvrijheidstraining

Training en coaching

Waarom staan gasten tegenwoordig niet meer op nummer 1? Helaas zijn de mobiele telefoons en social media vaak belangrijker voor het personeel dan het belang van deze gasten. Daarnaast kun je meer aan dezelfde gast verdienen door een actieve houding, maar is iedereen zich daar van bewust?

hotel

Wat bespreek ik tijdens een sessie:

  • hoe om te gaan met de gast
  • hoe benaderen wij een gast op de juiste manier
  • klachtenafhandeling
  • up selling

Nieuw personeel gooien wij vaak in het diepe gegooid waarbij de verwachtingen niet van te voren besproken zijn. Een glimlach, vriendelijke uitstraling en behulpzaamheid lijken vanzelfsprekend maar zijn dit niet voor alle medewerkers.

Al in 1 dag training leer ik de basis van gastvrijheid. Daarnaast kunnen onderwerpen zoals klachtenafhandeling, prijsdiscussies, upselling e.d. ook aan bod komen. Als leermeester heb ik al diverse stagiaires met succes mogen begeleiden, dus het overbrengen van kennis is mij niet vreemd.